हालसालैका लेखहरु : उड्ने रहर छ,(उमा शर्मा ) तब पो दशैं आउँथ्यो,(गोतामे साँहिलो) नाप्नै सकिएन ,(रजनी श्रेष्ठ) धेरै सिकायो यो कोरोनाले,(उमा शर्मा) गिद्धहरु रमाउँदैछन्,(बासु श्रेष्ठ) आव्हान,(रजनी श्रेष्ठ) ग्रीन कार्ड,(सुदीपभद्र खनाल) लश्कर,(गोविन्द गिरी प्रेरणा) अभिनन्दन !!!!,(ऋषिराम अर्याल) गड्यौला उर्फ सत्यराज ,(कृष्ण बजगाईं )

तनमा होइन मनमा चल्ने 'लु' पढेपछि,(बासु श्रेष्ठ)

 
बहुचर्चित, बहुप्रचारित र बहुप्रतिक्षित नयनराज पाण्डेको पाँचौ उपन्यासले अमेरिका टेकेकै दिन मेरो हात पर्यो । सिमित दिनकालागी सापटीको रुपमा । नाईनास्ती गर्ने कुरै थिएन र सकेसम्म छिटो सक्ने ध्येयले पढन थालेँ ।

 

नौ अध्याय भनौँ या नौ उपशिर्षक भनौँमा बाँडिएको यो उपन्यासमा कुनै अध्याय कुनै एक पात्रको आत्मकथामा बोलिएको छ भने कतिपय अध्यायमा औपन्यासिक वर्णन गरिएको छ । मूल पात्र ईलैयाको वरपर घुमेको यो उपन्यासमा कतै ईलैया आफै बोलेको छ त कतै अन्य पात्र बोलेका छन् ।

 

पत्थरपुरवा पश्चिम नेपालको दक्षिणी भेगमा भारतीय सिमाना नजिकै रहेको एउटा गाउँ हो जहाँ नेपाल भारत सिमानामा बसोबास गर्ने सिमान्तवर्गका मानिसहरुको दिनचर्या, दुखपीडा, अन्याय अत्याचार, छलकपट, मायाप्रेम, सहअस्तित्ववाद र सहधर्मवादको अस्तित्व रहेको छ र यसैको आधारमा अडेको छ यो उपन्यास ।

 

विशेष गरी मुसलमान वर्गपट्टि सहानुभूति प्रकट गरिएको यस उपन्यासका लेखकले मुसलमानहरुको चाडपर्व, धर्म सस्ँकृति, बोलीचालीहरुको राम्रै अध्ययन गरेको अनुभव हुन्छ । किनभने मुसलमानहरुले प्रयोग गर्ने शब्दहरुको निर्धक्क प्रयोग गरिएको छ । जस्तो इदगाह, ताजिया, कर्बला, ख्वाजा,मोहर्रम आदि हामीले सुनीरहने अन्य मुस्लिम शब्दहरु जस्ता होईनन् ।

 

यस उपन्यासले सिमापारीबाट एसएसबी आएर दिने दुख, गर्ने लुटपाट, जबरजस्ती करणी तथा मनपरी, तर आफ्नै देशको सरकारबाट उपेक्षित नेपालीको दिनचर्यालाई उजागर गरेको छ । खडेरी, बाढि, आगजनीमा आआफैँ समस्यासँग जुधेर समाधान गर्ने र सहने गरेका छन् । अशिक्षाको कारणले कसैले गरेको अपराधको विरुद्ध लड्नुको सट्टा त्यस अपराधको शिकार भएकालाई सजायँ दिन्छन् । स्थानिय नेता भनाउँदाको नकच्चरोपन र आत्मसमर्पणवाद, नेपाल प्रहरीको कमजोरी, एसएसबीको मनपरी र त्यस मनपरी विरुद्ध कसैले बोल्ने या कसैले विद्रोह गरे मारिनेजस्ता घटनाहरुको उजागर गरिएको छ ।

 

वास्तवमा लू शरीरमा लाग्ने तातो वतास होईन यो मनमा चल्ने विद्रोह र आक्रोस हो । यो बुझ्न उपन्यासको झण्डै दुई तिहाई भाग पढिसक्नु पर्छ ।

 

कतिपय ठाउँमा स्वस्थानीमा वर्णन गरे झैँ वर्णन गरिएको छ जसले उपन्यासमा पाना थप्न मदत गरेको छ । पात्रसँग परिचित गर्न र जिवन्तता दिन लामो लामो वर्णन सहायक हुन्छ भन्ने सोच लेखकमा रहेको जस्तो छ ।

 

साधारण बोलिचालीको सम्वाद, कतिपय ठाउँमा आमाचकारी गालीको प्रयोगले पात्रलाई जिवन्त बनाउन खोजिएको छ तरपनि कतिपय ठाउँमा पात्र अनुसारको शब्द चयनमा लेखक चुकेका छन् ।

नेपालको उत्तरी र दक्षिणी भेगमा बस्नेहरु सँधै सरकारबाट उपेक्षित रहेका छन् । तरपनि साहित्यमा पहाडी क्षेत्रले मनग्गे ठाउँ पाएको भएपनि तराई क्षेत्रमा बस्नेहरु भने साहित्यमा समेत सदा उपेक्षित नै रहेका थिए । अन्तत, पहिलेका धच गोतामे, ध्रुवचन्द्र गौतम, धीरकुमार श्रेष्ठ तथा कृष्ण अविरलका केहि उपन्यास लगायत यस उपन्यासलेपनि ति सिमान्तकृत वर्गहरुको पक्षमा आवाज उठाएको छ । यो एउटा साहित्यिक मात्र नभई राष्ट्रिय चेतनाको लहर उठेको आभास त हुँदै हो औपन्यासिक लेखनको विषयपनि फराकिलो हुँदै गएको छ भन्ने सँकेत गरेको छ ।

 

निकै ठाउँमा 'आफैँ' शब्दको सट्ट 'आआफैँ' भन्ने मुद्रण गरिएको छ । यो सजिलै भेटिने त्रुटि भएपनि कसरी प्रूmफ रिडिँगबाट फुत्किएछ ।

 

 

सिमान्तीकृत वर्गको दुख पीडामा लेखिएको उपन्यास भएपनि यसै उपन्यासका केहि पात्रहरुलाई भने व्यँग्यात्मक उपनाम दिएर तिनै पात्रको हाँसोको विषय बनाएकोमा भने अलि मन खुम्च्याउनु पर्ने हुन्छ । तर लेखकले चलाखी गरेर त्यस्ता नामहरु उपन्यासको अर्काे कुनै पात्रको तर्फबाट उच्चारण गर्न लगाउँछन् । ति नामहरु गुलुपलाल तथा ट्युबलाल आदि । लाग्छ मानौ उपन्यासकार एक सफल हास्य व्यँग्यकारपनि बन्न सक्छन् । यसका थुप्रै उदाहरण भेटिने छन् उपन्यासमा ।

 

२५६ पेजको उपन्यास रु.३००.०० पर्दछ । कुनैपनि चर्चित लेखको भूमिका विना, कुनैपनि प्रकाशकीय विना र लेखकको भनाई उपन्यासको अध्यायमा मिसाएर तयार गरिएको यो उपन्यास पठनीय नै छ भन्दा अत्युक्ति नहोला ।

 

Comments

सम्पर्क माध्यम

khasskhass@gmail.com
Share |